Blog Post

KPN abuse team help in ben geblokeerd

logo-KPN-max_01

Wat is KPN Abuse?

Abuse staat voor misbruik. Om misbruik van haar diensten tegen te gaan, beschikt KPN over een KPN Abuse Team.

We kennen twee soorten misbruik:

  • Bewust misbruik
  • Onbewust misbruik

Bewust misbruik

Elke klant van KPN gaat tijdens de registratie akkoord met de Algemene Voorwaarden. Wanneer een klant bewust deze Algemene Voorwaarden overtreedt spreken we van bewust misbruik.

Voorbeelden van bewust misbruik zijn:

  • Het versturen van ongevraagde commerciële boodschappen (spam) naar gebruikers of nieuwsgroepen.
  • Het onder valse voorwendselen proberen te ontfutselen van inlog- of bankgegevens (phishing).
  • Het plaatsen of ruimte bieden aan illegaal materiaal zoals: kinderporno, discriminatie, etc.).
  • Het binnendringen op systemen van derden (hacken) of het doen van pogingen daartoe.

Onbewust misbruik

Slecht beveiligde computers zijn een prooi voor internetcriminelen. Deze computers zijn vatbaar voor virusinfecties. Eenmaal besmet kunnen criminelen de controle over de computer overnemen. De eigenaar van de computer merkt hier in veel gevallen niets van.

De rol van het KPN Abuse Team

Het KPN Abuse Team behandelt klachten over misbruik veroorzaakt door klanten van KPN. Iedereen kan een klacht over misbruik indienen. Een medewerker van het KPN Abuse Team beoordeelt de klacht op juistheid en volledigheid. Bij voldoende bewijslast spreekt het KPN Abuse Team de verantwoordelijke klant aan. Het e-mailadres van het KPN Abuse Team is: abuse@kpnmail.nl

Maatregelen

Bewust misbruik kan resulteren in het buiten dienst stellen van de internetverbinding. Bij onbewust misbruik spoort het KPN Abuse Team de klant aan de computers te controleren met één of meerdere virusscanners. Ook kan het KPN Abuse Team besluiten de internetverbinding in quarantaine te plaatsen. Binnen deze omgeving kan een klant, op een voor alle partijen veilige manier, problemen op de computer(s) oplossen.

Veilig internet belangrijk

KPN vindt veiligheid voor haar klanten belangrijk. Het KPN Abuse Team ziet erop toe dat het internetverkeer binnen het netwerk van KPN schoon en netjes blijft.

 

Heeft u hulp nodig om de blokkade op te heffen neem contact op met Het Experteam

 

Bel 08000471 voor een afspraak

gif-experteam

Related Posts

Start een gesprek
1
Hulp nodig?
Hallo wat is het probleem